Aπό τις 10 ως τις 30 Απριλίου 2025 διαρκεί η νέα έκθεση που
επιμελείται η διεθνής ιστορικός τέχνης Marina Gonta στο χώρο του
Coco-mat hotel Πατριάρχου Ιωακείμ 36 στο Κολωνάκι.
O ιστορικός ,κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάςπου συμμετέχει στην έκθεση με δύο βραβευμένα έργα του έχει επισημάνει στα ΜΜΕ για αυτή :
''Γόνιμα και εποικοδομητικά η παρουσία των συμμετασχόντων
εικαστικών δημιουργών στο χώρο της έκθεσης παρουσιάζει εικόνες
δράσης και επιλεγμένες καταθέσεις που αρχιτεκτονικά συνδέουν
άρρηκτα και έμμεσα την ιστορικότητα με την υποβλητική
επιστέγαση των συμβόλων της διευθέτησης. Η σκιαγραφημένη
πραγματικότητα των λουλουδιών και των άνθεων στα εκθέματα
παραθέτει μια μνήμη που πυροδοτεί και μεταδίδει εικονίσεις ενώ
προσδιορίζει την εμπεριστάτωση σε άμεσους κώδικες
σημαινόντων. Μέσα από τα συστατικά ενός υποσυνείδητου
δομημένα απευθύνεται στην εντρύφηση σε ένα ανεξάντλητο
φάσμα νοητικών ερεθισμάτων. Με ακατάβλητη γοητεία αναπτύσσει
μια ανάλυση και μια ενδοσκοπική μελέτη. Τονίζει το μεγαλείο της
δυναμικότητας της φύσης και της αναγέννησης της άνοιξης . Στις
αποτυπώσεις διαγράφεται και ενσαρκώνεται η οντότητα της
μετάλλαξης σταδιακά και βαθμιαία. Δικαιώνοντας με διακριτικότητα
την πλαστικότητα στις γραμμές οι καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν την
φορμαρισμένη υφή προσδίδοντας ανάπλαση στην τεχνική .Το
παιχνίδισμα της σκιάς αποκομίζει το αποτέλεσμα του τέλειου
συνδυασμού μεταξύ ενός πηγαίου και αξεπέραστου ύφους.
Αγγίζοντας την ουσία και τα δεδομένα ανοίγει διόδους στην
διαχρονικότητα που απαιτεί το ανεπανάληπτο. Έντεχνα και
πρωτότυπα η πυκνότητα της χρωματικής ύλης οδηγεί στην
ιδεογραφική διατύπωση της οπτικής εμπειρίας μέσα από την
θεματική του ιδεώδους. Στις ποικίλες εκφράσεις εκπρόθεσμα η
αποκάλυψη ενός μυστηρίου ξεφεύγει από την περιοχή του
πραγματικού και επιφυλάσσει την διείσδυση στον εσωτερικό
πλούτο των στοιχείων του μεταμοντέρνου.
Μέσα από ανεπανάληπτους συνειρμούς οι εικαστικοί δημιουργοί
επιτρέπουν να αναδύεται συμβολιστικά στο έργο τους μια
αφετηρία που συνδυάζει παραστατικά κωδικοποιημένες
σχηματοποιήσεις με έντονο επίπεδο χρωματικής διαύγειας.
Ταυτίζοντας την ζωή με την τέχνη δημιουργούν εννοιολογικά τοπία,
συλλήψεις και παραστάσεις εξπρεσιονιστικές που ξεκινούν από
ένα ιδιότυπο ρεαλισμό και καταλήγουν σε συμβολικές και
αφαιρετικές προεκτάσεις. Μέσα από ανατομικές εξάρσεις φτάνουν
σε γραφικές επεξεργασίες με διακοσμητική υφή που έχουν κύριο
μοτίβο τα πλαστικά χρώματα ενώ διαγράφουν ευφρόσυνες ζωτικές
τροχιές με σημειολογική άποψη. Οι συνθέσεις με την παρέμβαση
του τονισμένου χρώματος κυμαίνονται ανάμεσα στα ιδεογράμματα
της λεπτομέρειας και στα συμπλέγματα των εμφορούμενων
απεικονίσεων. Στις ενστάσεις που δημιουργούνται κυριαρχεί
παράλληλα το κρεσέντο της ανατροπής που σηματοδοτεί κάθε
σχεδίαση. Με απόλυτη αρμονία σταχυολογεί ένα μαγευτικό ταξίδι
στη μυθοπλασία και στη μυθολογία . Οι συνιστώσες των τάσεων
δηλώνουν ερμηνείες που εστιάζονται στις κατακτήσεις της
αινιγματικής συνάρτησης και που αναπτύσσονται ανάμεσα στο
οικείο και το μακρινό. Η μετάπλαση της φυσικής διάστασης στις
αποδόσεις διαθέτει μοναδικότητα, καθολικότητα και
οικουμενικότητα. Οι ετερόκλητες ομοιογένειες μέσα από τη
σύζευξη της διαφορετικής τεχνικής υπόστασης αξίζει να
εξεταστούν προσεκτικά από το κοινό . Η ενότητα στην περιήγηση
των επιτευγμάτων και οι ενδιαφέρουσες οπτικές γωνίες και
σκοπιές συνδράμουν αναμφίβολα στο συνδυασμό της ινιακής
συνειδησιακής συγκυρίας με το κρυπτογραφημένο στοιχείο. Μέσα
από νεωτεριστικές και πρωτότυπες προσεγγίσεις η ενασχόληση
των δημιουργών εκπέμπει ενδόμυχες ψυχικές καταστάσεις με
γραμμικές μανιέρες τονίζοντας επικονιάσεις και ανακατασκευές
που αποτυπώνουν πλευρές της υπάρχουσας κοινωνικής
πληρότητας . Μεταφέρουν μια μνημονική διάθεση με
αποσπασματικό κλοιό από προπτώσεις, λήψεις, ελιτιστικά
απεικάσματα . Οι δυνάμεις της έρευνας από τον κριτικό αναλυτή
πάνω στην οντότητα των έργων τέχνης που παρακολουθούμε
επιφυλάσσουν την συγκρότηση ενός δρώμενου τέχνης που με
ευκρίνεια οδηγεί το θεατή στα μονοπάτια της μέθεξης.
Αποδεικνύοντας και τεκμηριώνοντας πιο συγκεκριμένα την
λεπτομέρεια με εμβληματικές απόψεις εμφορούμενες από
απεικονίσεις της αποκάλυψης. Η προσέγγιση προσωποποιεί
μοτίβα ταύτισης σχετικά με την μεταβλητότητα της ανθρώπινης
σκέψης που εξελίσσεται και μεταλλάσσεται σύμφωνα με τους
υπάρχοντες νόμους της ογκολογικής βαρύτητας και της στατικής
αντίληψης. Συμπερασματικά η συνολική δομή και η δόμηση της
παρούσας έκθεσης εναργέστατα και διεξοδικά συνδυάζει ένα
σημαντικό πεδίο διαπραγμάτευσης στο οποίο η ιδεογραφική
οντότητα δίνει ηγεμονικότητα στις προτάσεις . Η απόλυτη
αυθεντική γραφή αποδεικνύεται λειτουργική στην προβολή ενός
πλαισίου αναφοράς με θέσεις και αντιθέσεις. Η διάταξη τους είναι
μια πρόκληση και συνάμα μια πρόσκληση σε ένα περίγυρο , που
αποθησαυρίζει συνειδητά την σοφία της υψηλής τέχνης. Η
προσφορά τους βασίζεται στο γεγονός ότι καθοδηγούν στις οδούς
που πρέπει να διανύσουμε ενισχύοντας την επιλογή με τις
απαραίτητες γνώσεις που εμπεδώνουν με φυσική νοοτροπία τις
προθέσεις, προβάλλοντας ένα παρονομαστή. Η τεχνοτροπία με
περιεκτικότητα απέναντι στην διέλευση της ζήτησης επισημαίνει
όρους διευθέτησης που σηματοδοτούν την μετάθεση στο διηνεκές.
Σταθερά και ξεκάθαρα μετατρέπει στοιχειοθετήσεις και μοτίβα .Τα
επιτεύγματα διαθέτουν μια ζώνη ευστάθειας, εμπεριέχουν
ευφρόσυνους συνειρμούς και ενέχουν κραδασμούς απεικόνισης
.Τροφοδοτούν τα εικονολογικά και συμβολικά οράματα με το
κληροδότημα της γνώσης από ένα ευκρινή ιδίωμα .Ο διαυγής
λόγος συνεπαίρνει και μυεί ,δένει το σήμερα με το τώρα .Εκθέτει
μια συγκομιδή με προσεγμένη θέση απέναντι στο σύνηθες τοπίο
.Το μεγαλείο διαδέχεται με συνάρτηση διαστάσεις και παραλλαγές
που δυναμώνουν με πάθος την παραστατικότητα της
πραγματικότητας. Παραθέτουν προς επίρρωση μια διείσδυση που
αναδύει την ζώσα ομορφιά και συνιστά την αποκρυπτογράφηση με
ζωντανή και επιγραφική εργασία .Η τέχνη μιλά με ένα συναίσθημα
που κινεί την ψυχή, που συγκινεί, που μας μεταφέρει αισθήματα.''
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου