OI ENTYΠΩΣΙΑΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΜΑΡΑΒΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ.

OI ENTYΠΩΣΙΑΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΜΑΡΑΒΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ.
Γράφει ο λογοτέχνης,κριτικός ΠΑΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ
Ο γνωστός Ιστορικός Τέχνης- Εικαστικός,π.πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδας ο Απελλής Λεόντιος Πετμεζάς έχει επισημάνει μεταξύ άλλων για την τέχνη του Χαράλαμπου Μαραβά :Ο δημιουργός όπως αποκαλύπτουν τα εκθέματα του έχει εντρυφήσει στην πεμπτουσία της απόλυτης εικαστικής γραφής με συναίσθηση . Στόχος του είναι να καταδείξει με σημάνσεις μια καθοριστική συμμετοχή. Οι εκλεπτυσμένες μορφολογικές διεργασίες του παρατάσσουν δομές και δομήσεις που διαδραματίζονται σε ένα συγκεκριμένο χωρόχρονο που αναμφίβολα είναι αέναα διαχυτικός . Πλαισιώνει τις εποχές με ταυτότητες και ενοποιεί διηγήσεις και τοπία απεικόνισης . Η εμφανής εμπεριστατωμένη τεχνική του διακρίνεται για την μνημειακή έκφανση της που δένει με την κυριαρχία της χροιάς και την συναισθηματική φόρτιση .Τα έντεχνα στοιχεία που χρησιμοποιεί στηρίζονται σε ηθογραφικές στάσεις, στην δόμηση της σύλληψης και στην φωτισμένη ενδοσκόπηση . Οι καινοτόμες συνθέσεις του χαρακτηρίζονται από τις ποικίλες επισημάνσεις της απόδοσης .Εμπεριέχουν συντονισμένες περιηγήσεις σε διαδραματιζόμενες διαδρομές ,σε συμβάντα ,σε περιπέτειες και σε ζωογόνες διεξαγωγές . Στην τεχνοτροπία του Χαράλαμπου Μαραβά διακρίνουμε την παρέμβαση και την εμβάθυνση των τάσεων,την ελευθερία δράσης και της επίδρασης που στηρίζονται στην καταγραφή της συνοπτικής υποβλητικότητας. Ο καλλιτέχνης προσδιορίζει τις ζωτικές γραμμές της συνειρμικής διάστασης και τονίζει τις φορμαλιστικές διευθετήσεις. Το διάκοσμο στο θεματικό περιεχόμενο του συγκροτείτε από συμβολισμούς με διαδραστική λεπτομέρεια , προοπτική και συγκριτική ενδυνάμωση. Αντλεί διδάγματα από ενοράσεις, κατευθύνσεις, παρεμβάσεις, οικειοποιήσεις και σχηματοποιήσεις που συνδυάζουν την αυθεντικότητα με την αντίληψη. Αναδεικνύει οπτικές της θέασης που αναπτύσσονται με διαφάνεια . Οι χρωματικές και σχηματικές επιφάνειες του δημιουργού σταθμίζουν διττές τομές . Ενεργοποιούν την καλλιέργεια της αντανάκλασης και ανακυκλώνουν κλίμακες με αναλογίες που καταλήγουν ευπρόσδεκτα σε ένα φάσμα προσανατολισμών .Εντυπώνουν δεξιοτεχνικά αντιστοιχίες και εκβάσεις με αρχιτεκτονική οργάνωση . Αναδύουν την αισθητική και την φαντασία για ένα καινούργιο σύμπαν διαφορετικό με εδαφική οντότητα , σε ένα περιβάλλον με τόπους έκπληξης , ανθρώπινης αναζήτησης, υπέρτατης και ανεπιτήδευτης αθωότητας . Εισάγει συνθέσεις που εμπλουτίζουν δυναμικά την ιδεαλιστική διάθεση .Προβάλλουν τα μυστήρια της φύσης που στέλνουν μηνύματα ενσωμάτωσης ,που ζωντανά συναρπάζουν με την αλήθεια και την παρουσία τους ,που λένε ιστορίες και εκφράζουν το πάθος της ύπαρξης με αριστοτεχνικό, εικαστικό και καλαίσθητο τρόπο.''
Αξίζει να αναφερθούμε στις εκπληκτικές κατασκευές του Χαράλαμπου Μαραβά . Το βλεμμα της γάτας είναι φτιαγμενο απο ενα σπιρτοκουτο. Η γατα ειναι απο χαρτι ζωγραφικης που το κόλλησε πάνω στο κουτι.Στο αεροπλανάκι του πρώτου παγκοσμίου πολεμου η ατρακτος του ειναι απο ενα ξυλινο μανταλακι, τα φτερα ειναι από χαρτι ζωγραφικης, οι ροδες ειναι απο πινεζες, ο ελικας ειναι απο σπιρτοξυλο και η βαση του ειναι απο σπιρτοκουκο. Ο ανθρωπακος ειναι μια καμενη λαμπα ελια και ειναι βαμενος απο λαδομπογιες, η βαση του ειναι απο πηλο. Ο πυραυλος είναι φτιαγμενος απο μια αδεια μεταλικη θηκη πουρου και τα φτερα του ειναι απο χαρτονι βαμμενος ολος με λαδομπογιες. Ο πυργος του Αιφελ είναι φτιαγμενος απο σπιρτοκουτα και φελο,βαμενος με λαδομπογιες. Η γαλλικη σημαια ειναι απο χαρτι ζωγραφικης και το κονταρι ειναι απο μια καρφιτσα.

Σχόλια